FORD FOCUS RS

350 KM, prędkość maksymalna 266 km/h!

Opracowany przez zespół Ford Performance, został wyposażony w specjalnie zaprojektowany silnik o pojemności 2,3 litra z turbosprężarką typu Twin Scroll, który w połączeniu z innowacyjnym napędem na wszystkie koła oraz układem TVC poprawiającym stabilność na zakrętach zapewnia przyczepność, zwrotność i nieposkromioną moc.

Charakteryzuje się dynamiczną stylizacją nadwozia przyczyniającą się do polepszenia właściwości aerodynamicznych, a także technologiami, które debiutują w modelu ze znaczkiem RS.

Wszystko to z myślą o ekstremalnych wrażeniach.

Maksymalna kontrola podczas pokonywania zakrętów

1205095775273

Focus RS wykorzystuje innowacyjny system napędu na cztery koła Ford Performance
All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego (Dynamic Torque Vectoring), by zapewnić kierowcy niespotykany poziom prowadzenia i przyjemności z jazdy, łącząc wyjątkową trakcję i przyczepność z niezrównaną zwinnością i szybkością w zakrętach.

System Ford Performance AWD opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem napędu między przednią a tylną osią, ale i dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło na tylnej osi. Dzięki temu umożliwiają „wektorowanie momentu obrotowego”, co ma ogromny wpływ na zachowanie się auta na zakrętach i stabilność w łuku.

System AWD dopracowano tak, by zapewniał wyjątkową przyczepność – z przyspieszeniami bocznymi przekraczającymi 1 g – oraz najlepszą
w klasie prędkością pokonywania łuku oraz przyspieszeniem na wyjściu z zakrętu. Zapewniając neutralne zachowania i regulowane reakcje
w zakresie granicznym oraz zdolność do uzyskiwania kontrolowanych poślizgów nadsterownych, Focus RS dostarcza kierowcy najwspanialszych doznań z gatunku przyjemności
z prowadzenia auta.

Obejrzyj film

Silnik o pojemności 2,3 litra z technologią EcoBoost

1205095775423

Silnik EcoBoost o pojemności 2.3 l został stworzony, by zapewnić nadzwyczajne osiągi. Zastosowana w nim turbosprężarka typu Twin Scroll o małej bezwładności, w połączeniu z wydajnym intercoolerem, dostarczają silnikowi odpowiedniej ilości powietrza o właściwej temperaturze. Zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, który maksymalizuje energię kinetyczną kierowaną na łopatki turbiny, umożliwia uzyskanie niższego poziomu emisji spalin oraz mniejszego zużycia paliwa, gwarantując jednocześnie większą moc aż 350 KM.

Zaprojektowny do miasta. Gotowy na tor

1205095777684

Ford Focus RS zapewnia pełną kontrolę nad prowadzeniem zarówno na drodze, jak i na torze. Jednym ruchem dłoni można przełączać tryb jazdy na normalny, sportowy lub wyczynowy. Każdy z nich to inne ustawienie napędu, amortyzatorów, elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy i układu ABS, siły wspomagania układu kierowniczego, a nawet dźwięku silnika.

Podczas jazdy na torze można również wybrać tryb poślizgu tak, aby rozkład momentu obrotowego pomagał w wykonywaniu kontrolowanych nadsterownych poślizgów.